SZKOLENIA OCENA PRACOWNIKA / ZARZĄDZANIE RÓŻNORODNOŚCIĄ

Charakterystyka szkoleń

Dorota Raniszewska prowadzi dla nas między innymi szkolenia z zakresu niezwykle złożonego i trudnego tematu – obiektywnej i zarazem efektywnej oceny pracowników. Szkolenia – ocena pracownika, to często tematyka ściśle powiązana, z różnym mentalnie – a zależnym pośrednio także od wieku – postrzeganiem rzeczywistości przez poszczególnych pracowników. Szkolenia oceny pracownika, które organizujemy, dostarczają zaawansowane rozwiązania, gwarantujące iż cały proces oceny, staje się w pełni profesjonalny, rzetelny i uczciwy. To jednak tylko niewielki, wyrywkowy, zarys tematyki z obszaru kompetencji miękkich – pozostałe szkolenia to bardzo szeroki zakres wszelakich zagadnień rozwoju personalnego.


Dziś zmienia się zdecydowanie świadomość znaczenia czynnika ludzkiego we wszelkiego typu organizacjach. Często skuteczność inwestowania w kapitał ludzki, jest już ściśle nadzorowana, a wyniki na bieżąco analizowane. Dostrzeganie różnych cech osobowości, zróżnicowanych predyspozycji czy też wreszcie nieidentycznych zdolności, sprawia, iż inwestowanie w rozwój kompetencji poszczególnych pracowników staje się procesem coraz bardziej zindywidualizowanym. Szkolenia i warsztaty prowadzone przez Dorotę Raniszewską to doskonalenie praktycznych umiejętności zarządzania jednostką w zespole.

Program szkoleń

Wybrany zakres tematyczny poszczególnych modułów, dla projektów szkoleniowych, na których wykładowcą jest Dorota Raniszewska.
  • strategie tworzenia efektywnych systemów oceny pracowników przez ich przełożonych a typowe błędy
  • obiektywna ocena pracownicza jako kluczowy element budowy atmosfery zaufania wśród członków zespołu
  • okresowa ocena pracownika jako jeden z kluczowych aspektów zarządzania zasobami ludzkimi w firmie
  • cele rozmowy oceniającej pracownika w kontekście edukacyjno-rozwojowym
  • samoocena a zrozumienie idei przeprowadzania bieżących rozmów podsumowujących
  • rola misji i wartości firmy w zarządzaniu różnorodnością
  • zróżnicowane strategie rozwoju działu zarządzania zasobami ludzkimi
  • typologia osobowości punktem wyjścia przy definiowaniu ról i odpowiedzialności poszczególnych członków zespołu
  • skuteczna adaptacja zmodyfikowanych rozwiązań jako przykład efektywnego zarządzania zmianami i odkrywania nowych koncepcji rozwojowych
  • niedobór zasobów utrudniający implementację nowych projektów biznesowych
  • krytyka oceniająca jako komponent wzmacniający pomysł i/lub otwierający nowe horyzonty
  • przeciwdziałanie konfliktom wynikającym z niedomówień a polityka otwartego wyrażania uwag i spostrzeżeń w zespole
  • realizm a ocena pracownika pod kątem mierzalnych wyników
  • standardy oceny pracownika obowiązujące w innych europejskich krajach
  • zachowanie zasad konstruktywnej krytyki w procesie oceniania pracownika

Cel szkoleń

Wyjątkowe doświadczenie Doroty Raniszewskiej gwarantuje, iż wiedza zdobyta na organizowanych przez nas szkoleniach jest jedyną w swoim rodzaju, a już sam udział z kolei, na długo pozostaje w pamięci wszystkich uczestników. Szkolenia i warsztaty prowadzone przez Dorotę Raniszewską to innowacyjne, niestereotypowe i nastawione na rozwój, podejście do budowy i wdrażania systemu oceny pracowników.

Metodologia szkoleń

…kapitał ludzki – szkolenia ocena pracownika, nieszablonowe zarządzanie zasobami ludzkimi …

Sylwetka wykładowcy

Dorota Raniszewska – ekspert i manager branży HR. Współzałożycielka Stowarzyszenia Praktyków Zarządzania Wiedzą. Jedyna w Polsce konsultantka Motivational Maps. Prelegentka wielu krajowych i europejskich kongresów i konferencji. Wykłada w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Potrafi uczyć i jednocześnie… oduczać.

Proponowane tytuły szkoleń
  • Regularne odrzucanie reguł to również reguła. Dorota Raniszewska o budowaniu siły wewnętrznej – warsztaty z wykorzystaniem The Coaching Game.
  • Okresowa ocena pracowników (czyt. codzienny test potencjału współpracy). Dorota Raniszewska o otwartych relacjach w firmie i autentyczności własnej.
  • Tożsamość pokoleń według Doroty Raniszewskiej. Warsztaty zarządzania różnorodnością.
  • Inne – konstruowane w oparciu o ustalenia z klientem.